lördag 2 januari 2010

205

Idag packade jag och föräldrarna in oss i bilen för att ta en tur till Kalmar (jag är ju aldrig där annars!). Det blev Hansa city, som jag inte klarar av på grund av den ohyggligt dåliga reklamfilmen de envisas med att visa var tionde minut i bussen. Till och med jag kan stå och kråma mig med en kasse i famnen *mummel*

I alla fall, jag lurades in hos en frisör av mamma så nu är håret mer en frisyr än en huvudbonad och det känns okej. Inte bra, jag är fortfarande inte kär i mitt hår som alltid ser tråkigt och mer eller mindre ovårdat ut, men jag kan acceptera det som det ser ut nu. Frisören var en söt iranska med kalla händer. Ätstörning någon?

Införskaffade en röd polotröja på Cubus (jag har längtat efter en sådan ända sedan Helena af Sandeberg hade på sig en i Oskyldigt dömd) och övergav sedan klädaffärerna för IKEA. De hade en ny vegetarisk rätt idag, tortillas och nachochips som jag glatt högg in på efter att ha knusslat lite om att min favoriträtt var borttagen från menyn. Gott? Nej, inte det minsta. Jag åt taochips och sallad. Stal lite av mammas grönsaker och svor tyst att nästa gång tar jag laxtallriken utan lax.

En anslagstavla och ett par toalettborstar senare bar det hemåt igen.

Hemma i värmen (-10 utomhus! Brr) lagade jag böngryta och couscous som åts framför en rysk film för ovanlighetens skull - Admiral. Vacker och dramatisk men som många andra krigsfilmer var den något långrandig. 3/5.

Mina egna tråkiga inlägg står mig upp i halsen. Men vad gör man när man inte vill tvista sanningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar