måndag 25 januari 2010

233

Räknade just lite på hur många kalorier jag konsumerat idag. Inte för att jag borde, men för att jag ville. Och jag kom fram till FÖR MÅNGA. På ABC där jag fått min matlista som jag äter efter säger de att jag om jag följer den får i mig i genomsnitt 2100 kalorier per dag. BULLSHIT. Om man räknar efter kommer man snabbt upp i - håll i er - 2800 kalorier! Och då var jag snäll, valde små frukter i stället för stora och tunna brödskivor istället för tjocka. Det är helt säkert att jag inte kan lita på allt de säger. Jag tänker modifiera listan så jag är säker på att jag hamnar på 2100 varje dag. Det kan ju inte skada, jag menar, jag tänker se till att jag får i mig det jag behöver, men inte hundratals kalorier till. Frukosten får vara intakt, och så tar jag bara bort en del drickor (de säger att jag måste dricka mjölk till varje måltid. Det kommer inte att hända) och en macka på kvällen.

Och jag lovar, det här är inte en ätstörningsgrej. Jag vill bara ha kontroll på situationen. På vad jag får i mig.

Låter jag patetisk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar