tisdag 19 januari 2010

227

Familjeterapi och lovord! Han sa att det verkligen märktes att jag var på rätt väg och att jag hade "glimten i ögat". Det känns jättebra att det faktiskt märks att jag inte ser allt i samma nattsvarta skala som tidigare, att det inte bara känns annorlunda utan faktiskt ÄR det.

Men dagen har inte fungerat till 100%. Var hemma ensam ett tag och det ledde till ett alldeles för närgånget besök på toaletten. Jag kan inte ens försvara mig, det var URBOTA dumt men jag tänkte inte, handlade bara på instinkt. Positivt är att det faktiskt inte KÄNDES så bra efteråt som jag trodde det skulle göra, jag känner mig bara hemsk som sjönk ner till min gamla nivå igen nu när jag kommit så långt. Det ska till varje pris inte upprepas på ett bra tag!

Mer Oz ikväll. Härligt!

Blev nästan lite filosofisk där jag satt och tittade. Berättaren i serien yttrade att man "varje dag börjar om på nytt". Han har rätt i det, att man måste glömma allt gammalt och ta nya tag. Inte bara idag. Inte bara imorgon. Varje dag gäller det att man gör rätt val och ser till att man mår bra. Det är en skyldighet man har mot sig själv. Imorgon är det jag som rycker upp mig och börjar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar