söndag 17 januari 2010

224

Matvaror jag kommer sakna NÄR jag åker till USA (bara för att jag saknar MI just nu)

- TARTEX! Ett par tuber får följa med i bagaget.
- Frebacos osötade havreringar. Hur ska jag klara mig i landet som ger sockerflingan ett ansikte? (han heter Tony).
- Lingonsylt. Vad ska jag ha på gröten varje morgon?
- Svart vinbärsgelé. Det bästa tillbehöret till en vegetarisk snitzel. Vilket osökt får mig att tänka på:
- Vegetarisk snitzel - även då jag försöker sluta med halvfabrikaten så har jag en svag punkt när det kommer till snitzlar.
- Ramlösa. Men det finns annat mineralvatten så jag kommer nog klara mig hjälpligt.
- Rågbröd. Eller riktigt mörkt, gott bröd över huvud taget. Vem äter orostat rostbröd egentligen?
- Lidls yoghurt. Den är HELT ljuvlig. Jag försöker sluta med den på grund av allt tillsatt socker, men den är vad som får mig att längta till mellanmålen varje dag...
- Svensk ost och svensk mjölk. De smakar helt annorlunda.
- Felix tomatketchup! Heinz är mitt personliga hatobjekt.

Amerikansk mat jag saknar just nu (jag har "hem"längtan):

- Amerikansk keso. Jag klagar ofta på amerikanska mjölkprodukter, men deras keso slår INGEN.
- String cheese. Bortsätt från svensk ost finns det inget bättre.
- Bagels. Okej, de är kaloririka, men någon gång ibland är de ljuvliga!
- Pepsi light. Av någon anledning har vi bara pepsi max i sverige och det är INTE samma sak.
- Cinnamon Toast Crunch. Okej, jag skäms, de är inget annat än socker, men det är världens godaste flinga! Näst efter havreringarna.
- jordgubbsphiladelphia (light) - också något jag inte gärna erkänner...
- grits En sorts gröt gjord på majs.
- cheetos - men jag tänker ALDRIG äta dem igen (bara onyttigheter)
-mac and cheese. Ja,jag lärde mig älska det. Fullkornsvarianten förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar