onsdag 27 januari 2010

236

Pappa surar för att mamma, lillebror och jag köpte pizza och inte köpte någon åt honom. Han var inte hemma och vi visste inte när han skulle komma hem. Så otroligt småaktigt av honom. Det gör mig arg bara jag tänker på det, vi hade sparat en halv pizza till honom men nehej, det dög inte. Grr!

Lagade vegetarisk nudelwok idag (efter eget huvud, det är inte många maträtter jag klarar av att laga utan recept, så jag är stolt) och det känns otroligt OTROLIGT jobbigt att nudlarna inte var fullkorn. Jag gillar inte att jag börjar bli så besatt av det jag äter igen, vad gör jag för att bryta trenden? Har inte kräkts på länge nu, men funderar på att ge upp imorgon, om jag fortfarande har den här ångesten i kroppen. Den gör så ont, och jag orkar snart inte mer.

Såg såklart Oz idag, men också Nyckeln till frihet, eller som den egentligen heter - the Shawshank redemption. Enormt raffinerad film, den höll en i sitt grepp från första stund och jag var som förtrollad i två och en halv timma. 4.5/5. Länge sedan jag såg något så berörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar