onsdag 20 januari 2010

228

Min hy har börjat göra revolt av någon anledning. Jag trodde den äntligen börjat stabilisera sig nu när jag äter mer eller mindre normalt och allt, men jag tog verkligen miste. Känner mig jätteäcklig, ofräsch och smutsig. Tänk att ett par finnar kan förändra allt så radikalt.

Kroppskännedom i Kalmar idag, jag fick rita ett par bilder på datorn av hur jag föreställer mig min kropp, en av hur jag känner mig och en av hur jag tror att jag ser ut. Sedan mättes ungefär varenda en av mina kroppsdelar och jag fick se svart på vitt hur jag EGENTLIGEN ser ut. Jag var vettskrämd innan jag fick se bilden, jag var nämligen helt säker på att jag skulle visa mig vara STÖRRE än jag trodde, att min bild av hur jag tror mig se ut skulle vara smalare än verklighetens. Självklart var det inte så, och jag blev något lättad (kolossalt lättad) men också aningen konfunderad när jag såg resultatet. Hur kan min känsla vara så totalt annorlunda mot verkligheten? Inte ens min bild av hur jag TRODDE att jag såg ut stämde, fast jag jobbat så hårt på att se mig själv som underviktig och smal. Är det verkligen så alla ser mig? Konstigt nog fick inte den rätta bilden av min kropp mig att känna mig smalare, tvärtom ville jag bara krypa in i min polotröja och försvinna av avsky för mig själv. Det är sorgligt att jag inte kommit längre, men jag borde nog inte döma mig själv. Jag ha ju faktiskt ätit OCH behållt mat idag. Är inte det ett framsteg?

I helhet, inte den mest lyckade dagen i mitt liv. Det är så lätt att fortsätta när man redan ramlat av vagnen en gång, som jag gjorde igår. Jag får helt enkelt vara EXTRA bestämd i morgon, och se till att dagen blir bättre än idag.

Vegetarisk lasagne till lunch, fylld aubergine med quinoa till middag (bara för att det är typ det enda jag kan laga utan recept så det går smidigt och lätt). Landet brunsås som var halvinformativt (visste du att det bara är 1.5 procent avokado i den färdiga guacamoledippen man köper i affären? Det är därför den heter DIPP och inte bara guacamole) och morden i midsomer som kvällsunderhållning. Och så fick vi såklart in ett Ozavsnitt under dagen, bara för att.

Imorgon är fullbokad, både vägning, psykolog, provtagning och KÖR! Jesus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar