söndag 24 januari 2010

232

Motiverad dag till tusen idag, allt har funkat så otroligt, extremt superbra att jag nästan blir mörkrädd. Jag har inte ätit min kvällsmat ännu så jag ska inte ta ut något i förskott, men än så har jag gjort alla rätt.

Det blev ett Ozavsnitt på förmiddagen och på eftermiddagen var mamma och jag ensamma hemma så vi passade på att se nothing but the truth, som var en solid spänningsfilm som överraskade mer än jag trodde den skulle. En trea får den absolut.

Fakebaconpastagratäng (ÖVER tjugo bokstäver där, bra jobbat!) till lunch, svampsoppa och toast till middag. Nu strötittar jag på galen i kärlek på trean och den verkar lovande, kanske mest för att Jack Nicholson lyser som gubbsjuk man "i sina bästa år".

Jag ångrade mig. Halvägs in blev den lika dryg som många andra filmer i samma genre. Den förtjänar inte mer än en 2.5, trots bra början och Keanu Reeves som leende (HALLELUJA!), charmig läkare.

Nu är kvällsmaten också överstökad. Jag funderade lite ytligt på att göra om den till en hetsätning och sedan kräkas upp den, men Herregud, jag är värd bättre än så! Mitt liv blir vad JAG gör det till och det är inte så jag vill att det ska vara. Varje dag är lika viktig som de andra, och IDAG har jag uppfört mig klanderfritt. För att bevisa för mig själv att jag är starkare än en ätstörning.

Och jag är nu officiellt så där sjukt stolt igen. Tänk vad lite korrekt ätande kan göra för att lyfta humöret ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar