måndag 3 maj 2010

337

Pappa ville ha en slappardag på hotellet, jag satte mig direkt på tvären. Med så få dagar att spendera i USA hade jag då rakt inte någon lust att sitta inne på ett litet unket hotellrum medan timmarna tickade förbi! Så vi kompromissade - förmiddagen hemma, eftermiddagen vigdes till ett shoppingbesök på Rivertown Crossings där jag varit så många gånger med mitt ex. När jag bodde i USA och inte hade tillgång till bil tog jag ibland bussen till just denna galleria med några av mina kompisar för att vi tyckte så mycket om den. Oturligt nog var bussförbindelsen närmast obefintlig och för att ta sig de tjugo minuter som det tog med bil var man tvungen att åka med en buss i MOTSATT riktning, byta buss inne i Grand Rapids för att sedan åka åt rätt håll igen. Sammanlagt tog det två timmar. Då älskar man verkligen sin galleria.

Den är ganska så gigantisk med sina 120 affärer, och mamma och jag lyckades med konststycket att gå in i EN av dem och stanna där HELA den tiden vi tänkte spendera på stället UTAN att se allt det vi ville där inne. Därför har jag tvingat (?) familjen att åka dit en gång till innan vi åker hem, jag måste ju köpa lite mer manga på Barnes and Noble och leta upp något snyggt på DEBS!

Jag åt en grekisk sallad till lunch och konstaterade än en gång att just sallader är något som verkligen tilltalar mig. Det smakar gott, har stor volym (man kan äta mycket av det utan att behöva analysera sönder det) och det är hyfsat nyttigt (beroende på toppings och salladsdressing). Äter det dock främst på sommaren då jag gärna äter varmt på vintern.

Oj så intressant. Jag vet, jag vet, jag svamlar.

Ikväll planerar vi besök på Branns Steakhouse and Grille för att mina föräldrar är sugna på kött och jag inte har något att säga till om i det här fallet. Men jag planerar att sätta ihop en måltid av sides, så det kommer nog gå bra ändå, jag läste att de hade både bakad sötpotaits och mac and cheese så jag klarar mig nog galant.

Imorgon är planen Chicago vilket ska bli spännande då jag bara sett staden genom flygplatsens fönster. Uppenbarligen är den den tredje största staden i USA med sina 9 569 624 invånare.Det är bara New York och Los Angeles som slår den medan Dallas och Texas kommer tätt efter. Visst är det ganska så fantastiskt att EN stad i USA har fler invånare än HELA vårt land?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar