onsdag 26 maj 2010

364

Jag har kommit in i en "dålig ovana", jag sover alldeles för länge på förmiddagen. När klockan ringer vid niosnåret kliver jag upp, äter duktigt frukost, sedan, för att slå ihjäl lite tid och lite ångest, går jag och lägger mig igen i någon timma eller så. Detta brukar jag kunna göra ostört tack vare att jag oftast är ensam hemma vid den här tiden. Tyvärr var så inte fallet idag och jag blev kallad både lat och slö. Och jag som tyckte att jag gjorde någonting bra som behöll maten, men uppenbarligen så är jag understimulerad och borde lägga ner energi på att aktivt GÖRA något istället. Jag förstår kritiken, men det kommer bli svårt att bryta detta, inte alltför otrevliga, mönster.

Det har gått upp för mig att jag har en förmåga att slänga bort min egen potential. Egentligen kanske jag kunde vara... bättre, men jag gör ingenting av råvaran jag har att jobba med. Om någon annan levt i min kropp hade jag kanske varit så vacker och omtyckt som jag drömmer om att vara, men nu är det jag som har hand om mig själv och livet blir därefter. Tänk vad mycket rätt frisyr, rätt kläder, rätt träning skulle kunna göra för mig, skulle kunna förändra och förvandla. Men jag har inte kunskapen och inte orken, så det blir inte bättre än så här.

De sista dagarna har jag tänkt mycket, men skrivit lite. Det finns alldeles för mycket tankar och alldeles för lite ord för att få dem att ta form här i bloggen. Jag har krupit in i mig själv lite grann, och jag hoppas att det är tillfälligt. Snälla?

Till Kalmar för kroppskännedom idag och hon berättade för mig att mina kräkningar har gjort att vätska samlats i mina muskler och gör att jag känner mig svullen. Låter otrevligt. Men om jag äter ordentligt och avhåller mig från att kasta upp det jag får i mig så kommer vattennivån reduceras och RIKTIGA muskler bildas. Låter mycket trevligare.

***

Matdagen har fungerat bra för att vara nutid då allt börjat trampa vatten och inget riktigt flyter.

Frukosten helt ordinär; gröt, macka, apelsinjuice.

Inget förmiddagsmellanmål...

Till lunch blev det två raggor som var över sedan igår och en halv fylld aubergine som var över sedan förra veckan. Rivna morötter (ett måste till raggor) och så mjölk till det, som omväxling.

Mellanmålet efter det blev faktiskt en twix (för att jag försöker lära mig att LITE godis då och då inte är något farligt och faktiskt har en plats i min matdagbok)

Middagen bjöd på potatismos, kikärtsbiffar och sallad. Cola light för att det... Nej, jag har ingen förklaring, det blev så för att jag inte ville dricka massa onödiga kalorier.

Helt vanligt kvällsmål; mannagrynsgröt och smörgås. Oboy till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar