onsdag 19 maj 2010

358

Jag önskar att jag kunde sluta ljuga. Det går så lätt, jag bara öppnar munnen och så vips har jag friserat sanningen igen. Min körlärare frågade mig en fråga igår. En simpel ja- eller nejfråga som jag mycket väl hade kunnat vara sanningsenlig om. Men så blev det inte och jag vet inte ens varför. Jag sa ja, men menade nej. Egentligen.

Var med lillebror och resten av familjen hos min familjeterapeut idag. Det var faktiskt riktigt givande, han [lillebror alltså] kom med synpunkter från ett nytt håll, inte samma gamla som mina föräldrar länge frotterat sig med. Positivt.

***

Maten idag har gått ganska bra, trots allt.

Frukost - havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Ostsmörgås (fullkorn så klart). Apelsinjuice.

Mellanmål 1 - rågmuffins. Apelsinjuice.

Lunch - fullkornsspagetti med quornfärssås. Sallad. Ketchup. Mjölk (!). Apelsin.

Mellanmål 2 - 1/2 toast från 4-kök (ny variant, kallades visst "el greco" eller något liknande)

Snack - ett par polly. De har kommit ut med en ny variant som smakade smultron och hallon. Jag är en sucker för nyheter.

Middag - Färdigrätt (HALVFABRIKAT!) innehållande 480 kalorier. Pasta i någon slags pestoinfluerad sås. Värt kalorierna? Det tvivlar jag på. Men fullt ätbart.

Kvällsmål - mannagrynsgröt. Äppelmos. Rostad fullkornsmacka med ost och smör . Oboy.

Väldigt mycket kalorier idag. Jag överlever nog det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar