onsdag 5 maj 2010

340





Kom nyss hem från en sen shoppingtur med mamma på meijer. Inte berörs amerikanare av något så trivialt som läggtider, på deras stormarknader kan man gå vilken tid på dygnet som helst! Särskilt på meijer och walmart, båda är öppna 24/7. Det blev en rosa väska till mig att ha på planet, plus en del underkläder för att priserna är hutlöst mycket billigare än hemma.

Dagen har faktiskt präglats av shopping, vilket jag som tvättäkta tjej formligen älskar. Efter frukosten körde pappa ut mamma och mig till gallerian Rivertown crossings som bjöd på DEB, Rue 21, Aeropostale, Barnes and Noble, JCpenneys, Kohl för att bara nämna några få. Snabbt stopp på TGI Fridays för näringen vi så väl behövde (broccoli- och ostsoppa, bröd och sallad) sedan ett oändligt springande till affär efter affär. Nu är jag ett antal klädesplagg och en mangabok rikare. Oroar mig för vikten på våra väskor, de får bara väga 20 kilo styck vilket INTE är mycket, men vi får se på torsdag om jag kan få med allt jag packat ner på resan hem.

Efter salladsmiddag på hotellet valde pappa och jag att spendera ett par timmar på bion som ligger i närheten. Vi tänkte se terror på elm street men just ikväll visades inte den så det blev The Crazies istället. Till en början hade jag svårt för storyn, men den artade sig till en ganska lovande skräckhistoria med bara ett par fåniga scener. Bättre än vad jag trodde den skulle bli, tur att mina förväntningar var låga. 3/5.

***

Nu kommer en sammanfattning av maten idag, för att jag tyckte det känds bra att skriva en sådan igår. Vem vet, kanske blir det här min nya matdagbok?

Frukost - samma som igår = en portion havregrynsgröt smaksatt med kanel, fettfri mjölk (liiiten skvätt, mest för syns skull), ett glas apelsinjuice och en halv (VIT) english muffin med ett ägg på (stekt tillsammans med ost).

Första mellanmålet - ett par klunkar varm vit choklad (kanske, KANSKE en dl), en burk med yoghurt (jordgubb - 60 kalorier!), en portionsförpackning rice krispies (fortfarande lika lite fibrer, men bara 70 kalorier!). Näst intill perfekt mellanmål.

Lunch - ost- och broccolisoppa, en sallad med ranchdressing, en och en halv breadstick. Borde kanske bara ätit en, jag vet inte. Tanken är att man ska äta två smörgåsar med smör och pålägg när man äter soppa, men det erbjöds inte och jag klagade inte heller.

Andra mellanmålet - hoppades över *rodnar*

Middag - sallad med tomat, krutonger och fettfri ranchdressing, ett vitlöksbröd (inte två. Sorry.)Jag VET att det blev en säker måltid, utan tillräckligt med kalorier, men jag kunde inte låta bli, jag visste vad som väntade till nästa "måltid".

Snacks - ca en dl popcorn med ranchkrydda. Stolt äver mig själv att att bara blev en handfull, och att jag inte ens övervägde (okej, övervägde kanske men inte mer än så) att göra mig av med dem. Plus i kanten!

Kvällsmat - en milkshake från cold stone - cherry cheesecake, minsta storleken. (1090 kalorier!! Varför, VARFÖR har jag slutat kräkas? Aldrig mer, ALDRIG!)

Nu sköt ångesten i höjden, hur KUNDE jag välja en milkshake FRIVILLIGT? Hur dum får man bli? För att vara ärlig vågar jag inte räkna ihop alla kalorier idag, jag är bara glad över att jag inte dricker milkshakes särskilt ofta. Det är väl det enda som är bra med att komma hem, jag får lite mer struktur på målen. Det blir inte lika mycket fällor att trampa i, eller lika många kalorier att förtära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar