lördag 8 maj 2010

345

Nämnde jag att jag fick 1.2 på högskoleprovet? Kunde varit bättre, men det är i alla fall över medel. Det var engelskan, svenskan och orden som räddade mig, de resultaten var ganska högt över medel men diagramen och matten låg jag under medel på... Känns ganska okej. Visst sticker det till lite i min perfektionistgen, men jag jobbar på att acceptera nuet och inte ställa så höga krav.

Till maten såg vi film, eller jag och pappa i alla fall eftersom mamma inte tilltalades av den. 28 dagar med Sandra Bullock. Egentligen var den nog ganska så trivial men jag kände igen mig så det gjorde ont. nej, jag varken dricker eller missbrukar men jag vet hur det är att vara beroende av något och Gud har jag varit inlagd, treatment centers and all that crap (jag vet, det är bra att de finns). Bullock imponerade stort i rollen som alkoholist som hamnade på behandlingshem. Jag kunde inte låta bli att jämföra allt och nu sitter jag här helt gråtmild och minns, minns, minns. 4/5. För givmilt, jag vet, men den berörde alldeles för mycket för ett lägre betyg.

jag är trött men vill inte gå och lägga mig. Jag kan ändå inte sova och när jag väl slumrar till drömmer jag mardrömmar och vaknar stup i ett. Usch. Hoppas medicinerna kan få mig på rätt köl igen.

***
Matdagen:

Frukost - ÄNTLIGEN svensk frukost, med grovt bröd! Det blev det sedvanliga, en skiva rågbröd som jag utelämnade smöret ifrån (det BEHÖVS ju inte!), ost och gurka. Till det en portion (fiber)havregrynsgröt med grön mjölk (saknar gul...) och lingonsylt. Ett glas apelsinjuice avrundade det hela.

Mellanmål - ca 2 dl körsbärsfil (yum) med alldeles för lite fullkornshjärtan (de tog slut!) och en kopp te med honung. Kunde inte ha blivit bättre (vadå dricka till? Vem dricker till mellanmålet om det finns te?)

Lunch - en halv vansinnigt god pizza från igår, fortfarande med gorgonzola på och pizzasallad till. Cola light förgyllde stunden lite extra. Riktig cola? INTE EN CHANS.

Mellanmål 2 - ca 2 dl körsbärsfil med alldeles för lite havreringar (de tog också slut!), en kopp te med honung och EN ruta polkachoklad. EN ruta. Fruktansvärt stolt över mig själv och min järnvilja. Säg, går jag inte från klarhet till klarhet? *skryter vitt och brett*

Middag - två potatisar, något större än ägg, två hemmagjorda kikärtsbiffar, sallad (med liite vinägrett) och ärtor. Cola light här med, inte mjölk som matlistan vill få det till. Det är ju faktiskt helg. Och på tal om helg, efterrätten blev tre m&ms, en ny sort med pretzels i. Bättre än det låter faktiskt. Och igen, TRE m&ms. Portion control. Yes!

Kvällsmat - en portion grahamsgrynsgröt med en sked sylt och en brödskiva med tartex och paprika. Dessutom, hör och häpna, HELT frivilligt (nästan, det är ju tänkt att jag ska dricka en per dag men jag gör det sällan) en näringsdryck. 300 kalorier. Ångrar jag den? you bet! Men jag är ändå glad att jag drack den. Det är dags att bli frisk nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar