tisdag 18 maj 2010

357

Är det verkligen så att man inte får skilja sig från sin respektive om den personen blir dömd till livstids fängelse? Eller stämmer det bara för engelsmän? Ganska magstarkt annars, kärleken kan ju ta slut även om (eller på grund av) att den andre skakar galler.

Lunch på asian house med mamma (fick cykla dit i spöregn *tack vädergudar*) sedan osedvanligt (?) frustrerande körlektion. Jag var helt utpumpad efter våra fyrtiofem minuter, vad mycket kraft det tar att köra bil! Efter en sådan pärs orkar man ju inte göra mycket mer än att åka hem och dra täcket över huvudet ett par timmar. Sedan bestämde jag mig hastigt och lustigt för att baka, så det blev vit chokladkladdkaka, chokladmuffins med polly och dinkelmuffins (fast jag använde rågsikt istället för dinkelsikt eftersom det var vad som fanns hemma). Jag orkar inte ens ha dåligt samvete för att jag smakade på mina kreationer. Jag orkar ingenting.

***

Maten idag.

Frukost - Same old, same old. Havregrynsgröt med mellanmjölk och lingonsylt, smörgås med smör, ost och tomat. Apelsinjuice.

Lunch - wokade grönsaker, sallad, jordnötssås, mineralvatten. Kolhydrater? Nej, inte det, inte när det enda jag hade att välja på var stekta nudlar eller vitt ris. Men en liten sushibit slank ner, och den innehöll ju lite ris i alla fall...

Mellanmål - blev bara ett sådant idag, men det var efter konstens alla regler - två deciliter yoghurt med cherrios.

Middag - hemmagjorda kikärtsbiffar, två potatisar, lite creme fraiche. Sallad, tomat, kokt morot. lite ranchdressing. Kolsyrat vatten.

Efterrätt (får väl räknas som mitt andra mellanmål *snicker, snicker*) - en bit vit chokladkladdkaka, ett par jordgubbar, en halv chokladmuffins och en kopp te med honung för smakens skull.

Kvällsmat - en rågmuffins, en portion mannagrynsgröt med äppelmos och en apelsin.

Fungerade någorlunda. Känner mig nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar