torsdag 13 maj 2010

352

Såg nyss Kick-ass och älskade den! Farligt nära en femma men den får 4.5 på grund av... att jag blir deprimerad av människor som är så där smärtsamt perfekta. Som henne. Lyndsy Fonseca. Så vacker så man inte kan andas. Jag vill också vara vacker *gnäller*

Filmen sågs förövrigt med några av min lillebrors kompisar. Jag sa ungefär en mening under hela filmen. Skyller på att den inte hade undertext så jag var tvungen att lyssna noga. För det tror ju alla på. Säkert.

Begravning idag, som var över efter några minuter och lämnade mig lika tom som innan. Inga tårar den här gången, inte från mitt håll. Men nu har jag träffat min "farmor"s son för första gången och min halvfaster för första gången på flera år i alla fall. Jag önskar att jag kunde säga trevligt men det låter så fel när man talar om begravningar.

Min halvmorfar lekte halv åtta hos mig, komplett med upplagd mat, fruktig dessert och kockmössa på huvudet. Han är så söt att det gör ont i hjärtat. Jag vill aldrig att han ska försvinna, men sådana här dagar ligger döden ganska nära ytan.

***

Maten blir inte dokumenterad idag. Men den fungerade. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar