fredag 21 maj 2010

360

Började dagen med en riktigt lyckad körlektion och efter det fortsatte jag framåt och humöret nedåt av någon anledning. För körde gjorde jag, och han sa att jag verkade mindre spänd och mer kontrollerad än förut. Det kändes väldigt skönt att få det konstaterat att jag faktiskt gör framsteg. Om än små och långt ifrån varandra.

Sedan var det DBT och fler måsten. Jag MÅSTE bli mer social och ta fler initiativ. Jag vet, jag vet. Och jag börjar faktiskt sakna att ha någon att dela livet med, både i form av kärlekspartner och i form av nära vän. Jag ser andra som otvunget umgås med likasinnade och undrar - vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte vara bättre än så här? Hur gör jag för att hitta någon som jag kan skratta tillsammans med? Gråta tillsammans med?

Kanske blir jag aldrig socialare än jag är just nu. Jag önskar att den sanningen kändes bättre än den gör.

Livet känns bara så oerhört tomt men jag är medveten om att det är den sängen jag har bäddat åt mig själv så det är bara att lägga sig och hålla humöret uppe. Ingen vill väl umgås med någon som isolerar sig? Det fungerar inte, det blir inget förhållande utav det, varken vänskapligt eller annat. Jag är för instabil.

Och inte blir jag stabilare av att deppa ihop och sitta här och skriva om det. Det är allt jag gör, tänker det och skriver det. Tänker det och FÖRSÖKER skriva det. Det blir aldrig riktigt rätt eller riktigt bra, men jag försöker i alla fall. Jag kan inte bevara alla dessa känslor och all denna röra av tankar intakta, de måste brytas ner och komma ut på något sätt. Och eftersom jag inte har någon att skratta med och gråta med får det bli så här, på det här viset. I min dagbok.

Ser just nu slutet på Jerry Maguire och den är lika fin som jag kommer ihåg den. Tom Cruise VAR bra! En gång i tiden... 4/5.

***

Vanlig, SÄKER frukost - havregrynsgröt, mellanmjölk, lingonsylt, fullkornssmörgås med ost, smör och tomat, apelsinjuice. var på väg till körlektionen och hade inte tid att oroa mig över den. Och havregrynsgröt är både gott och känns ganska så nyttigt (i rätt mängd). Till skillnad från mackan... Smör känns fortfarande överflödigt (tänk vilken omvändning från när jag hetsåt, då kunde jag äta mig igenom ett smörpaket på en kväll. Enkelt.)

Mellanmål 1 - umm... ett päron? Okej, det blev inte mycket till mellanmål...

lunch - en spenatlasagne från weight watchers (ännu fler halvfabrikat glider ner i min kropp! Var det inte jag som skulle sluta med dem?) vilken hade 360 kalorier. Känns överkomligt, speciellt tillsammans med en stor härlig sallad på salladskål och vitkål. Och mineralvatten. Mjölk är för mesar.

Mellanmål 2 - citronfil (yay) och cheerios. Ett par havrekuddar också för "good measure".

Middag - rotfrukter (som jag busigt plockade ur potatisen ur. Färre kalorier till mig!), en halv fylld aubergine och sallad. Massor med cola light och ca 10 godisbitar (jag VET! För många! Men det är ju fredagskväll och jag ensamhetströstar mig själv!)

Kvällsmat - mannagrynsgröt med äppelmos och en ostsmörgås. En till godisbit som avslutning. Ganska bra matdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar