torsdag 12 november 2009

156

Såg nyss true blood, sista avsnittet av fösta säsongen. Inte lite patriotisk man blir av att se Alexander Skarsgård som sexig vampyr, pratandes svenska och allt. Mer sånt,tack.

Det blev bacon och pastagratäng ikväll, vegetarisk till mig men inte till resten, jag orkar inte ens försöka få dem att ändra sig och smaka mina rätter längre, de kommer aldrig bli vegetarianer... Inte för att jag någonsin riktigt försökt att få dem att ändra sig, jag tycker att alla har en frihet att välja, men det vore roligt om de faktiskt gav mina rätter en chans i alla fall. Dessutom skulle jag tycka om att föa en diskussion med pappa om mat utan att höra fnysningar om hur "felaktig" min livsstil är och hur vi är "skapta" att äta kött. Jag VET att han vill väl, men det irriterar mig att han inte kan sluta fösöka bestämma över mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar