lördag 28 november 2009

170

Idag rotade mamma runt i mitt rum och hittade ett "gammalt" rakblad. Hon var inte glad. Men jag lyckades övertyga henne om att jag bara hade det som säkerhet "ifall jag verkligen behövde det". Det är väl i och för sig sant, men jag känner mig ändå hemsk som behandlar mina föräldrar så här. Varför är jag inte bättre på att ta ahnd om mig själv?

Annars firade vi pappa, som fyllde år för lite sen. Han fick min present igår, en tröja jag köpt på HM. Vi har ätit, jag en quorngryta och klyftpotatis, spelat spel (umm, eller tittat på robinson). Och just det, fått reda på att pappa har en halvbror.

Uppenbarligen har den här okända brodern vetat om pappas och min fasters existens i en sisådär 20 år men inte vågat ta kontakt. Men nu känner vi till honom, så det blir väl till att åka upp till norrland någon gång och hälsa på.

Min kusin börjar uppvisa ätstörningstendenser. Hoppas jag bara överanalyserar situationen. En annars matglad kille äter tre potatisklyftor och tackar nej till cola. Det är inte sunt.

Nu sitter jag och slötittar på Eragorn, men har inga större förväntningar. Än så länge verkar den infria dem, eftersom den är ruskigt töntig på sina ställen. Det är en sådan där film som tror att den är så fruktansvärt storslagen, men egentligen så går det inte annat än att skratta åt försöken. Men jag ska försöka vara objektiv och se slutet utan att grymta för mycket. Det finns inget annat att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar