fredag 13 november 2009

157

idag är det fredagen den trettonde och jag är mer motiverad än på länge. Jag går som vanligt omkring och väntar på att den där olyckan ska slå till (vad vore dagen utan lite skrock?) men än så länge har den lyst med sin frånvaro. Istället så har jag sett till att äta PRECIS efter matlistan, till och med näringsdryckerna fick ner efter lite trugande från min friska sida.

Det blev tomatsoppa på burk till lunch så inget spännande där. Det känns säkert att äta just tomatsoppa, det är en sådan där rätt som jag återkommer till när jag oroar mig över ifall jag kommer klara av att behålla maten jag får i mig. Likadant är det med min älskade underbara havregrynsgröt. Jag känner mig ganska så säker på att jag inte kommer att bli tjock av min dagliga grötportion. Det känns inte som att havregrynsgröt = fetma.

Ikväll "firar" vi mammas och pappas resa med att äta pizza. Det känns... helt okej lustigt nog, även fast jag ätit hela dagen. Annars blir det gärna så att jag drar in på resten av måltiderna när jag äter pizza, för att kompensera. Inte idag. Inte den här dagen. Idag ska jag sköta mig.

Så är det ju morden i midsomer ikväll, det får inte missas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar