lördag 21 november 2009

164

Jag är fast besluten idag. Igår fungerade inte så bra, men det var planerat sedan länge. Jag bara stängde av mig själv ett tag och satte på autopiloten. Att kräkas är normalt för mig så när jag inte tänker och aktivt motarbetar det så går det av bara farten. Idag har jag kämpat, och det tänker jag fortsätta med. Jag SKA bli frisk.

Det har faktiskt börjat KÄNNAS bra att ta hand om mig själv. När jag förut blev arg över att jag var varm och hade mat i mig blir jag nu stolt - jag KUNDE sätta mig emot ätstörningen, det är JAG som bestämmer över MIN kropp. Som jag fått lära mig av dem på DBT:n, jag är inget OFFER för mina känslor, de kommer och går men man behöver inte handla för att kontrollera dem. Bara låta dem passera.

Det finns så mycket att leva för som jag inte har provat på än. Och jag SKA ge mig själv rätten att leva på mitt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar