söndag 1 november 2009

145

Det gick... sådär att få dagen att fungera. Inte problemfritt men bättre än jag vågat hoppas. Nu måste jag bara se till att hålla fast vid det här nya, annorlunda, skrämmande och inte gömma mig under min ätstörningssten.

Såg änglar och demoner igår. Inte en höjdare. Den var fruktansvärt seg och staplade händelser på varandra så man storknade. Kul att Stellan Skarsgård var med, men den kan ändå inte få mer än 1.5.

Medan slingblonderingen verkade i förmiddags tittade jag och mamma på natt på museet 2 och jag kom på mig själv med att le både en och två gånger. Den var faktiskt bättre än väntat! Kanske var det mina låga förväntningar som gjorde sitt till, men jag ger den ändå en överraskande 3:a. Slog ettan med hästlängder!

För att avrunda helgen åt vi söndagsmiddagen (hasselbackspotatis och quornfiléer) framför the proposal. Den fyndiga dialogen var ett plus men romantiska komedier är svåra att göra nyskapande. De blir lätt så väldigt förutsägbara. 2.5 får den ändå, för skådespelarinsatserna och den jättesöta valpen.

Nu är jag bara trött på mig själv och förvirrad i allmänhet. Jag slits mellan viljan att bli frisk och tryggheten i ätstörningen. Hoppas motivationen finns där imorgon när det är dags för ännu fler måltider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar