onsdag 25 november 2009

167

DBT-möte i morse. Hon luskade ut att jag inte ätit vare sig frukost eller mellanmål innan jag kom dit och tvingade i mig clementin och te för att få mig att "tänka klarare". Det var nog första gången jag verkligen kände mig som hemma i hennes terapi, jag brukar alltid känna mig så rysligt distanserad när jag är där. Hon har rätt, jag behöver mat för att tänka klart. Och för att hålla mig varm. Och allt annat som kroppen är till för.

Efter många förmaningar om att äta ordentligt resten av dagen var jag olydig så tillvida att jag tog cykeln upp till preem för att hyra några filmer (alltså åkte jag inte direkt hem för att äta lunch - fy på mig). Efter snabb cykling hem och promenad med hunden (jag känner mig ju nästan värd att äta idag efter all denna gratismotion!) lagade jag snabb pasta med broccolisås satte jag mig till rätta för att se the burning plain. Jag tyckte mycket om babel och fann 21 gram fashinerande, båda författade av samma person, men det var något som saknades i denna film, något vitalt. Och så känner jag mig ordentligt trög som inte fattade filmens kärna förrän den tydligt bokstaverades framför ögonen på mig en timma in i handlingen. Skådespelarna var bra, men det var också allt. 2/5.

Ikväll lagades det också mat, vegetariska burritos, och jag fick duktigt med komplimanger av söta lillebror *själaglad* Han sa att jag lagat god mat i två veckor nu! Och då har ändå mycket varit anpassad till mig som är envis växtätare. vad glad jag blir att han ger det en chans i alla fall.

Crank två fick avsluta kvällen, inte heller den levde upp till förväntningarna, men man borde väl å andra sidan inte hoppas på så mycket efter att ha sett ettan, som i stort sätt bara är våldsporr från början till slut. behöver jag säga att jag älskade den? Dock älskade jag inte tvåan, den var aningen för skruvad, och när folk skar av sig bröstvårtorna tittade till och med jag bort. Den får också en 2. Och jag gillar inte att en av tjejerna var smalare än jag är. INTE ALLS.

men jag ska skaka av mig henne ,så, jag vet ju faktiskt inte hur hon mår, vem hon är, och så var hon asiat och hade väldigt tunn benstomme *letar bortförklaringar*

Dags för kvällsmat och sängen, imorgon är det psykologbesök igen, coh så kommer föräldrarna hem, idag var sista dagen i frihet. Det gick väl okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar